02165240019

بررسی نکات مهم در خرید پلکسی گلاس

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 8 دی 1398 در ساعت 10 : 57 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پلکسی گلاس متریالی است که به علت داشتن تنوع بسیار زیاد در حوزه ضخامت و رنگ، خریداران را در موقعیتی قرار داده است که به سادگی نمی‌توانند دست به انتخاب بزنند چرا که در ذهنشان سوالات بسیاری نقش می‌بندد. یکی از این سوالات این است که آیا پلکسی گلاس می‌تواند عایق رطوبت و صدا باشد؟ باید گفت پلکسی گلاس عایق صوت نیست اما در مقابل رطوبت مقاومت بسیاری دارد که پیش از خرید پلکسی ضروری است مورد توجه قرار گیرد. اما بیشتر این سوالات در حوزه ابعاد است؛ اینکه ابعاد پلکسی چقدر است، آیا ممکن است در هر اندازه‌ای که بخواهیم پلکسی وجود داشته باشد؟

در پاسخ باید گفت ابعاد ورق پلکسی گلاس به طور عمومی 122*183  سانتیمتر است که با اسامی ورق کامل یا شیت کامل از آن یاد می‌شود. اما باید دانست در موارد بسیاری، نیازی به خرید پلکسی گلاس ورق کامل نیست، چرا که ابعاد کوچکتر ورق پلکسی گلاس هم برای نیازهای متفاوت عرضه می‌شوند. با ابعاد استاندارد 122*91 نیم ورق، 122*61 یک سوم ورق و 61*61 می‌توان با برش ورق پلکسی گلاس نیز شیت کامل به دست آورد. البته نیازی نیست برای خرید پلکسی از این سایزهای استاندارد سود جست، بخش فروش تبلیغات ایران راهنمایی‌های لازم را در ارتباط با خرید ابعاد غیراستاندارد ارائه خواهد کرد.

از دیگر پارامترهای بنیادی در خرید پلکسی گلاس ضخامت آن است که لازم است با توجه به نیاز و نوع طراحی محصول به خرید آن همت گماشت از آنجایی که پلکسی گلاس انعطاف‌پذیری بسیار کمی دارد و بخصوص در ضخامت‌های بالا اصلاً انعطاف‌پذیر نیست، لذا در مراحل تولید و برش لیزری از اهمیت شایان ذکری برخوردار است. چرا که گاهی اوقات لازم است برای ساخت برخی محصولات، ورق‌های پلکسی به شکل منحنی حالت داده شوند که این شکل‌پذیری پلکسی گلاس به وسیله ابزارهای حرارتی مختلفی انجام می‌شود. بنابراین ضروری است هنگام خرید پلکسی برای ساخت محصولی خاص به ضخامت آن توجه نمود تا هنگام ساخت مشکلی پیش نیاید.

پارامتر دیگری که در خرید پلکسی گلاس باید مورد توجه قرار گیرد جنس آن است، چرا که این ورق‌ها چند منظوره نیستند و هر یک مورد استعمال خاص خودش را دارد. جنس پلکسی گلاس از نوعی ترمو پلاستیک است که به صورت ریخته‌گری مسطح تولید می‌شود و ماده تشکیل دهنده اولیه ورق پلکسی، پلی متیل متاکریلیت است. ورق‌های پلکسی گلاس طیف رنگی بسیار وسیعی دارند که در سه دسته کلی پلکسی رنگی، شفافو در نهایت ترانسپارنت جای می‌گیرند که هر یک را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

پلکسی گلاس رنگی؛ سطح رویی براقی دارد این نوع پلکسی، رنگ‌های اصلی و پرکاربرد را دربرمی‌گیرد و در زمینه‌های مختلف تبلیغاتی و صنعتی کاربرد دارد. در واقع باید گفت پلکسی گلاس رنگی پرمصرف‌ترین نوع پلکسی است و ضخامت ۳ میل آن تنوع رنگی بیشتری نسبت به دیگر ضخامت‌ها دارد. پلکسی گلاس رنگی نور را از خود عبور می‌دهد اما اشیا پشت آن دیده نمی‌شوند لذا به پلکسی گلاس رنگی مات شهرت دارد؛ در صورتی که منظور از مات بودن یعنی عدم دیدن اشیاء پشت ورق است.

پلکسی گلاس شفاف؛ هر یک از ضخامت‌های ورق پلکسی شفاف کاربردی خاص خودش را دارد که هنگام خرید پلکسی باید این تنوع کاربری را مورد توجه قرار داد. ضخامت‌های کم ورق پلکسی گلاس شفاف مخصوص ساخت سازه‌های کوچک و یا تزئینی است. محصولاتی از قبیل انواع استند و تابلوهای راهنما از این قبیل سازه‌ها هستند. در سازه‌هایی نظیر انواع مجسمه‌های اهدایی و یا استندهای ایستاده از ورق‌های پلکسی با ضخامت بیشتر سود جسته می‌شود. سطح رویی ورق پلکسی گلاس شفاف به مثابه سایر انواع ورق‌های پلکسی با لایه‌ای کاغذی پوشانده شده است که به نوعی از سطح پلکسی گلاس در برابر خط و خش و ساییدگی جلوگیری می‌کند.

پلکسی گلاس ترانسپارنت؛ ورق‌های پلکسی شفاف که کاربردهای تزئینی دارند واجد تنالیته رنگی هستند و با عنوان پلکسی گلاس ترانسپارنت مشهور هستند. عام‌ترین مصرف ورق‌های ترانسپارنت در ساخت پنجره‌های ارسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دیگر مولفه‌های مهم در خرید پلکسی گلاس برند آن است که در یک مورد باید مورد عنایت و توجه قرار گیرد و آن تفاوتی جزئی در رنگ است که اگر در پروژه‌ای از یک کد رنگی یک برند خاص استفاده شده باشد ضروری است از همان رنگ با همان کد رنگی استفاده کرد. با اینکه ورق پلکسی گلاس دارای تنوع زیادی در برند است، اما اکثر برندها از لحاظ کیفیت در یک سطح کیفی بوده و تفاوت چندانی با هم ندارند. شاید نام برند آخرین گزینه برای انتخاب و خرید پلکسی گلاس باشد، اما با اینهمه این مورد برای خیلی از مشتریان اهمیت شایانی دارد. اگر سازنده ورق پلکسی گلاس کشور تایوان باشد، کیفیت ورق تا حدود ۹۵ درصد در سطح بالایی قرار دارد به این ترتیب مشکل چندانی از بابت کیفیت وجود ندارد.

نظرات
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بررسی مهمترین ویژگی‌های ورق پلکسی گلاس با کیفیت

بررسی مهمترین ویژگی‌های ورق پلکسی گلاس با کیفیت

  ورق‌های پلکسی گلاس فاکتورهای مهمی  دارند که لازم است آنها را در زمان خریدشان مورد ...
تفاوت‌های فلکسی و پلکسی

تفاوت‌های فلکسی و پلکسی

برای درک فرق فلکسی و پلکسی ابتدا لازم است هر کدام از آنها  به طور جداگانه مورد بررسی و تعریف قر ...
بررسی نکات مهم در خرید پلکسی گلاس

بررسی نکات مهم در خرید پلکسی گلاس

پلکسی گلاس متریالی است که به علت داشتن تنوع بسیار زیاد در حوزه ضخامت و رنگ، خریداران را در موقعیتی ق ...