02165240019

تفاوت‌های فلکسی و پلکسی

1 / 10
از 2 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 11 دی 1398 در ساعت 16 : 57 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای درک فرق فلکسی و پلکسی ابتدا لازم است هر کدام از آنها  به طور جداگانه مورد بررسی و تعریف قرار گیرند. فلکسی همان پارچه‌هایی هستند که به وسیله دستگاه بنر روی آنها چاپ می‌شود و بر روی تابلوهای تبلیغاتی سر در مغازه‌ها نصب می‌شوند. فلکسی جنسی بسیار شبیه به بنر دارد. به بیانی دیگر می‌توان گفت که بنر و فلکسی متریال مورد استفاده در چاپ هستند که طرح‌های تبلیغاتی مختلف به وسیله دستگاه چاپ بنر روی آنها چاپ می‌شود. اما بنر و فلکسی دو تفاوت جزئی با هم دارند. اول اینکه فلکسی از بنر ضخیم‌تر است و دلیل این موضوع این است که فلکسی مخصوص روکش تابلوهای تبلیغاتی است که می‌بایست مدت زمان زیادی در فضای بیرونی قرار گیرد. همچنین ضروری است در مقابل گرما و سرما، آفتاب و باران و در مجموع در تمام شرایط جوی از استقامت مطلوبی برخوردار باشد. تفاوت دیگر فلکسی و بنر در عبور دادن نور از خود است، فلکسی می‌بایست نور را شفاف‌تر و یکنواخت‌تر از خود عبور دهد. اما بنرها که در اکثر موارد به عنوان ابزارهای تبلیغاتی موقت مورد استفاده هستند دارای این خاصیت نیستند. فلکسی برای مصرف در صنعت چاپ به صورت رول عرضه می‌شود که در پشت دستگاه بنر قرار می‌گیرد و دستگاه با کشش آن به صورت مرحله‌ای عملیات چاپ را بر روی آن انجام می‌دهد.

اما پلکسی یا پلکسی گلاس با نام کامل ترپلی متیل متاکریلیت ( Poly methyl methacrylate: PMMA ) همان آکریلیک یا آکریلیک گلاس است که با نام تجاری پلکسی گلاس (Plexiglass) شناخته می‌شود. این ورق‌ها به صورت رنگی یا شفاف تولید می‌شوند و به صورت شیت‌هایی در ابعاد ۱۲۲ در ۱۸۳ سانتیمتر به بازار عرضه می‌شوند. ورق‌های پلکسی دارای ضخامت‌های مختلفی هستند. شیت‌های پلکسی از ضخامت ۱ میلیمتر تا ۴۰ میلیمتر عرضه می‌شوند. پلکسی گلس در موارد گوناگونی مورد مصرف قرار می‌گیرد به همین دلیل برای برش آن از فن‌آوری برش لیزری استفاده می‌شود. البته پلکسی گلاس را می‌توان با کاتر مخصوص پلکسی برش داد اما برای برش‌های منحنی می‌بایست از لیزر استفاده کرد.

 

فرق فلکسی و پلکسی

مخلص کلام که به نوعی جمعبندی سخنان بالا در ارتباط با فرق فلکسی و پلکسی است عبارتند از:

فلکسی متریالی شبیه پارچه است که در صنعت چاپ استفاده می‌شود و به صورت رول عرضه می‌شود. پلکسی متریالی است که به صورت شیت در ابعاد ۱۲۲ در ۱۸۳ عرضه شده و در زمینه خدمات برش لیزری کاربرد دارد.

روی فلکسی به وسیله دستگاه بنر چاپ می‌شود اما پلکسی با دستگاه برش لیزری کار روی آن انجام می‌شود. نام کامل فلکسی، فلکسی فیس و نام کامل پلکسی، پلکسی گلاس است بنابراین متریالی بنام فلکسی گلاس اساساً وجود ندارد.

در این مطلب سعی کردیم فرق فلکسی و پلکسی را تا حد ممکن شرح دهیم. این دو متریال که هر دو در صنعت تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرند قطعاً تفاوت‌های دیگری نیز دارند که به مهمترین تفاوت‌های آنها اشاره شد.

 

نظرات
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
بررسی مهمترین ویژگی‌های ورق پلکسی گلاس با کیفیت

بررسی مهمترین ویژگی‌های ورق پلکسی گلاس با کیفیت

  ورق‌های پلکسی گلاس فاکتورهای مهمی  دارند که لازم است آنها را در زمان خریدشان مورد ...
تفاوت‌های فلکسی و پلکسی

تفاوت‌های فلکسی و پلکسی

برای درک فرق فلکسی و پلکسی ابتدا لازم است هر کدام از آنها  به طور جداگانه مورد بررسی و تعریف قر ...
بررسی نکات مهم در خرید پلکسی گلاس

بررسی نکات مهم در خرید پلکسی گلاس

پلکسی گلاس متریالی است که به علت داشتن تنوع بسیار زیاد در حوزه ضخامت و رنگ، خریداران را در موقعیتی ق ...